środa, 6 marca 2013

CZY SZARY TO TEŻ KOLOR?

Szary, popielaty, siwy, stalowy, srebrny, platynowy, grafit, marengo, płowy, bury, antracytowy - to określenia tego koloru. Po  angielsku: gray, po niemiecku: grau, po francusku: gris, a po włosku: grigio.

Barwy kształtują nasze życie. Często przypisujemy im szczególne znaczenie. Symboliczne znaczenie barw różni się w zależności od kraju, kultury itp. Tęczowa flaga, symbol walki o równość praw homoseksualistów i lesbijek, oznacza wspólnotę, niezależnie od narodowości, koloru skóry, religii i tradycji. Tęczowa- czyli wielokolorowa. I jak do tego ma się szary? A szary to też kolor!!!

KOLOR SZARY  to kolor Ziemi. To połączenie koloru białego i czarnego. Oznacza pewność siebie oraz niezależność, a równocześnie głęboką potrzebę wyciszenia się i poczucia równowagi życiowej. Natomiast zdecydowana przewaga tego koloru symbolizuje skłonność do samotności i izolacji. Kolor szary to kolor ukrytych emocji, to mgła, tajemnica, cień i nieprzenikniona zasłona zapadającego zmierzchu. Dlatego jest to kolor podkreślający potrzebę dochowania sekretu, ukrycia się przed światem ze swoimi sprawami. Człowiek, który ubiera szare ubrania to osoba dojrzała, która zna swoją wartość. Pokazuje, że sama sobie świetnie poradzi ze wszystkim, że nie potrzebuje ani dobrych rad, ani też pomocy z zewnątrz. Chce pozostać w ukryciu i nie zwracać na siebie uwagi.

Srebrny - srebro to szlachetny metal, a jego symbolika związana jest z poszukiwaniem uczucia. Oznacza często ludzi romantycznych, ludzi honoru, poszukujących przyjaźni oraz podpory duchowej.

Zakładając danego dnia szare ubrania podświadomie mówimy o naszym nastroju… dziś chcę mieć święty spokój!

Chyba mam sporą kolekcję... szarości, wygląda na to, że lubię ten kolor w swojej garderobie.


A może z symboliką tego koloru jest tak, jak w powiedzeniu: ZROBIĆ KOGOŚ NA SZARO?  Chyba trzeba mieć dystans!...

Pozdrawiam, Lucy

Kolekcja mojej szarości:



Bluzka odcięta pod biustem, szal i szklany wisior
Sweterek wełniany zapinany tylko na 3 guziki, rękaw 3/4, wzór warkocza powoduje rozszerzenie ku dołowi i srebrne bransolety
Krótka wełniana sukienka, do tego korale złoto-srebrne i srebrne bransolety
Moherowy sweterek, wisior z czarnym akcentem, który powtarza się w bransolecie z ćwiekami
Kozaczki wysokie, zamszowe
Spódnica wzorzysta, ale w tonacji
Marynarka w drobną pepitę, wisior krzyż
Spódnica oranż z szarym akcentem

Marynarka + srebrny wisior+ wzorzysty szal w tonacji
Sweter wełniany zapinany na 1 guzik + wisior i bransoleta
Sukienka bez rękawów, odcinana pod biustem, góra koronkowa, dół bombka + wisior

Rajstopy kryjące z połyskiem + bransolety

25 komentarzy:

  1. Z tymi kolorami to masz racje, w zaleznosci od nastroju dobieramy kolory ubran. Ja jestem dzisiaj czarno-biala:-)
    Ostatnio czesciej siegam po szarosci, kiedys wolalam biel. Moze z wiekiem wyciszylam sie i stad ta zmiana.
    A teraz o Tobie....swietnie wygladasz, szczupla zgrabna, jestem pod Twoim urokiem. Najbardziej podoba mi sie spodnica wzorzysta , ale ostatnie zdjecie zachwycilo mnie nsjbardziej.....kochana, jakie Ty masz nogi!!!!wow!!!!!!
    Nawet jestem sklonna wybaczyc Ci brak glowy.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Szary to zdecydowanie, szaro nie zawsze znaczy nudno :) doskonale to pokazałyście :) nic dodać nic ująć :) wielki plus + pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielkie dzięki za ten wpis! Już wiem, dlaczego zostałam Sivką :D :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, ale duzo pięknych perełek! Piękna spódnica żółta ombre :) Pozdrawiam i zapraszam na konkurs na moim blogu, Klaudia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna kolekcja a jaka modelka ....

    OdpowiedzUsuń
  6. W szarości zawsze warto zainwestować !

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje szarosci sa super. Szary to jeden z moich ulubionych kolorow, ale nie wszystkie jego odcienie przypadaja mi do gustu. Wole te jasniejsze. W zasadzie do szarego pasuje tak duzo roznych kolorow, ze czesto traktuje go jako kolor bazowy, jesli stwierdzam, ze czern da za duzo kontrastu, ze jest za mocna.

    OdpowiedzUsuń
  8. kocham szarości, zazdroszczę takiej zacnej kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widze kilka perełek:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię szary i mam kilka rzeczy ale lubię go łączyć z bardziej żywym kolorem jak czerwony czy turkusowy:)))Twoje szarości są piękne i chętnie bym je nosiła i masz śliczne dodatki:))Pozdrawiam serdecznie:)))
    PS Ostatni tydzień nie był dla nas najlepszy stąd brak nowego wpisu:)))))mam nadzieję że ten skończy się dobrze:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Najpierw o twoim poście, a później odpowiedź na twój komentarz :)
    trafiłaś w sedno! Szary to dla mnie król kolorów, kwintesencja elegancji i szyku, skromności i umiaru. To wspaniała baza dla innych kolorów. Szary ma wiele odcieni od ciepłych do zimnych. Kiedys kochałam się w koledze co nosił szare sweterki, tzw szetlandy :) Pisałam w pamiętniku: Moja miłość jest koloru szarego :)Oboje bylismy takimi niesmiałymi pierdołami, więc tylko wzdychaliśmy do siebie i nic z tego nie wyszło! Ale mile sie wspomina i ma bardzo fajną żonę :)taką dziewczynę z klasą! No, ale odbiegłam od tematu!
    Twój zbiór szarości jest bardzo smakowity, wiele rzeczy z twojej szafy bardzo mi się podobają, ale nie wygladałabym w nich tak dobrze jak ty! jesteś duzo młodsza i masz doskonałą figurę. To jak nosisz grube swetry do zwiewnych spódnic i długich butów to kocham najbardziej! Często identycznie się noszę, a buty mam bardzo podobne! ostatnie zdjęcie: subtelne i seksowne.
    aha, Martyna jestem strasznie z siebie dumna: byłam dziś po raz pierwszy na zajęciach w fitness klubie na Zumbie. Bardzo mi się podoba, jutro też ide bo straszny kluch ze mnie. Kochana, jutro przyslę ci w godzinach pracy instrukcje jak zabezpieczyc bloga, bo teraz musze już troche domem się zająć :)
    Odnośnie twego komentarza:

    Kochana! przede wszystkim dziękuję ci za te wszystkie materiały! po prostu mam tyle rzeczy do zrobienia , że nie ma juz czasu na starzenie się :) wszystko sobie zrobię na spokojnie.I dzięki za wsparcie, mam nadzieję, że wytrwam :) bo co powie Lucy! że taka dojrzała, a taka niepoważna! No i może pani Bronia też sie rozczaruje co do mnie, że taka mało wytrwała :):):)
    Martyna, moi rodzice są kochani, takie dwie skromne myszki, choć weseli i zabawni. poza tym moi rodzice są duzo starsi od twoich i dorastali w niełatwych powojennych latach. Co do mnie, kierowali sie zasadą: "bądź skromną, cichą i niech świat cie sam dostrzeże" A mnie nosiło! Moja siostra jest zupełnie inna: poukladana, zorganizowana, a ja wiatr kobieta, jak mnie określa mój szwagier. Zresztą przeczytaj sobie o mojej siostrze tutaj, to wszystko zrozumiesz, również jakim ja jestem człowiekiem na jej tle, post jest z października ubiegłego roku: http://laviolettee.blogspot.be/2012/10/starsza-siostra.html
    Co do zabezpieczenia bloga, to szczegółowej instrukcji udzielił mi Mariusz z Lublina ( blog "Cztery koty") - dzięki Mariusz! wyslę ci instrukcję na maila bo w komentarzu to za długo pisać :)Sciskam, Aga

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale sie uśmiałam! i na ostatnim zdjęciu też Lucy? O kurka wodna! teraz to juz na pewno tej zumby sobie nie odpuszczę, bo mnie Lucy w kozi róg zagoniła! Też chce dziś położyć się przed północą :) dobranoc dziewczyny!

    OdpowiedzUsuń
  13. Szary to kolor i to ładny, lubie i mam parę rzeczy, Twoja kolekcja szarości imponująca, ostatnie zdjęcie wymiata...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja osobiście uwielbiam ten kolor i rewelacyjnie się w nim czuję, i wbrew pozorom jest to kolor, jak zauważyłaś, dla osób pewnych siebie :) Czuję się w nim zauważana mimo wszystko ale jest to też pewnie kwestia osobowości :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolor szary od zawsze jest w mojej szafie, bardzo go lubię jest takim bezpiecznym, ale również eleganckim kolorem. Twoja kolekcja jest imponująca!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oczywiście, szary to tez kolor!!! i w dodatku ślicznie zestawia się z innymi kolrami!!
    pozdrawiam serdecznie w dniu kobiet!!:*
    OLA

    OdpowiedzUsuń
  17. Szarości w Twoich stylizacjach są piękne. Też mam trochę szarości w swojej szafie, lubię je łączyć z innymi kolorami.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja szrosci uwielbiam ( nawet dzis na blogu;-)) Piekny sweterk na 3 guziczki i cudowna pomaranczowa spodniczka...zauwazylam tez duzo świetnej bizuterii.
    Tak męcze się nad nagłowkiem, nie ogarniam tych wszystkich photoshopów;-) Chciałm użyć zdjęcia z sesji urodzinowej i poprostu dodac napis musze znaleźć więcej czasu i rozgryźć te wszystkie zawiłośći;-))
    Buziaki E

    OdpowiedzUsuń
  19. Mimo że człowiekiem leciwym, a przez to bardzo doświadczonym, bynajmniej nie jestem, lubię odziewać się w szarości, które znakomicie sprawdzają się jako baza dla innych, bardziej wymownych barw. Bardzo często, gdy chcę uzyskać klasyczne, "ostre" połączenie, zestawiam je z bielą i czernią, z którymi idealnie harmonizują. W każdym razie na pewno nie można stwierdzić, że "szary" zawsze musi oznaczać to samo co "nudny" :)

    Gratuluję pokaźnej kolekcji, życzę jej sukcesywnego powiększania i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wreszcie cała prawda o szarości! - to wspaniały kolor , używam też jako "katalizatora" innych ,ostrych barw. Bardzo lubię i mam często "na grzbiecie", usiłuję go lansować w dobie motywów zwierzęcych jako SŁONIOWY ;) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zakochałam się w tych szaro złotych koralach. Czy można je gdzieś kupić?

    OdpowiedzUsuń
  22. Whаt а information of un-ambіguity anԁ рrеѕerveness оf ѵaluаble knoω-hoω геgaгding
    unexpecteԁ feelingѕ.

    Feеl free to νisіt my blog; spa ustroń

    OdpowiedzUsuń
  23. No mattеr if ѕоme οne searсhes foг his neceѕѕаry thing, so he/she deѕires to bе avaіlable that in ԁetаil, thus that thіng iѕ maintained over hеre.


    Alѕο visit my web blog: http://www.ayphix.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Wоω! Aftеr all І got а blog frοm where I сan in faсt get helpful data concerning my study anԁ κnowledge.


    Нerе is my web sіte studentkaren.se

    OdpowiedzUsuń
  25. Thаnks for sharing youг thoughts on nocleg Toruń.
    Rеgards

    Mу webpage :: homelinux.org

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarze :)